A website by War Heritage Institute

Activiteit
Congres: FAKE, False and Real in Museums, Culture and Society

Het War Heritage Institute en Belspo organiseren een congres onder de noemer "FAKE, False and Real in Museums, Culture and Society.

Activity details

Datums
More info

23 & 24 November 2023

Het War Heritage Institute en Belspo organiseren een congres onder de noemer "FAKE, False and Real in Museums, Culture and Society".

Dit congres wil door middel van lezingen, case studies en uitgebreide rondleidingen de reikwijdte van FAKES in erfgoed en samenleving laten zien en documenteren, aan de hand van voorbeelden op het gebied van cultureel, historisch en artistiek erfgoed dat bewaard wordt in musea en culturele instellingen. Er zullen onderwerpen behandeld worden als Archeologie, Conservering, Archieven, Etnografie, Antropologie, Geschiedenis, Schilderijen en Beeldende Kunst, Paleontologie, Leger, Textiel en Kostuum, Mode, Design, Media & Journalistiek, Klimaatverandering Onderzoek/Data, Wetenschappelijke Beeldvorming, Erfgoedcriminologie en Recht.

Meer info