A website by War Heritage Institute

Koninklijk Legermuseum

Homepage Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis

Beste bezoekers,

Goed nieuws! De renovatiewerken van het Legermuseum door de Regie der Gebouwen vorderen gestaag. Daarom, en om veiligheidsredenen is een deel van de Luchtvaarthal  gesloten tot nader order.

We danken u voor uw begrip.

Bibliothèque du CEDOC, aperçu des livres

Documentatiecenter in het Legermuseum

Ontdek het Documentatiecentrum (CEDOC) van het Koninklijk Legermuseum en zijn verschillende onderdelen: archieven, bibliotheek, cartotheek, fototheek, prentenkabinet, technische bibliotheken en reproducties.

Let op: de toegangsvoorwaarden en openingstijden zijn anders dan in het museum! Het CEDOC is alleen toegankelijk op afspraak.

Schilderij Napoleon

Ontdek onze topstukken!

Het War Heritage Institute bevat een zeer uitgebreide collectie van tienduizenden collectiestukken. Wij vroegen onze collega's welke stukken een plekje in de spotlight verdienen.

Laat u door onze selectie vooral verbazen, verwonderen en inspireren. En kom gerust eens langs op één van onze sites om bepaalde stukken in levende lijven te ontdekken!

Panoramisch zicht Brussel Triomfboog

Ontdek het unieke panorama op Brussel vanop de Triomfboog!

Via het Legermuseum hebt u toegang tot de terrassen bovenop de Triomfboog in het Jubelpark. Deze terrassen bieden u een uniek en spectaculair panorama op de Belgische en Europese hoofdstad.

MuseumPass in the Aviation Hall

Kom gratis naar het Legermuseum met je museumpas!

Wist je dat je met je Museumpas ook het Legermuseum kan bezoeken? De museumpas is het grootste museumabonnement van het land. Je krijgt een jaar lang toegang tot alle deelnemende Belgische musea. Wanneer je wil en zo vaak je wil !

Klaar voor een jaar vol beleving? Kies voor de museumpas, deze kost slechts € 59 en kan aan het onthaal van het museum gekocht worden !